Bevers

Bevers zijn jongens en meisjes van vijf tot en met zeven jaar. Wij hebben bijna elke zaterdagmiddag opkomst van 14:45 tot 16:45 uur. Ook gaan de bevers ieder seizoen 2 keer een weekendje op kamp. Bevers dragen tijdens de opkomst en kampen hun rode scoutfit, zo zijn ze herkenbaar voor iedereen. Bevers houden vooral van spelletjes, knutselen, koken/bakken, naar het bos gaan, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis, de bevers spelen namelijk in het dorp Hotsjietonia.

Hotsjietonia

In het dorp Hotsjietonia wonen allemaal themafiguren en elk themafiguur heeft zijn of haar eigen eigenschappen. Verder houden ze van verschillende dingen om te doen, te maken of te spelen. Zo is er voor elke Bever iets leuks te doen in het dorp Hotsjietonia. Je vind er allemaal verschillende huizen en in die huizen wonen de dorpsbewoners van het dorp. Je vindt er in ieder geval Steven Stroom, Rebbel, Fleur Kleur, Noa, Stekker, professor Plof en Keet.

De leiding speelt mee

De leiding van de Bevers spelen mee. Ze volgen trainingen en cursussen. Ervaring, training en een serie handboeken ondersteunt de leiding bij het bedenken van het spel. Daarnaast vraagt Scouting van iedere leiding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan. Uw kind is bij scouting in vertrouwde handen.

Logo Scouting Nederland
De Dr. A.E. Hermansgroep is onderdeel van de Scouting Regio Utrechtse Heuvelrug en Scouting Nederland.