Leiding

Het kloppende hart van Scouting? Dat is de leiding! Zij zijn vaak de grote held en inspiratiebron van hun scoutsleden. Maar wie zijn de leiding?

Leiding zijn jongeren die vrijwillig de uitdaging aangaan om elk weekend het beste van zichzelf te geven.

Leiding doet zoveel meer dan enkel spelletjes spelen. Kampen organiseren, creatieve activiteiten bedenken, materiaal beheren, samenwerken met de buurt en gemeente… Ze kunnen in een veilige omgeving hun talenten ontwikkelen. En zo een sterke basis opbouwen voor de toekomst.

Om nog meer te groeien, kan leiding op training gaan. Van een meerdaagse training tot een middag cursus in de buurt, de regio en Scouting Nederland biedt het allemaal aan. Op maat van leiding, inspirerend en leuk. Want leidinggeven kan je leren!

Bestuur

Meerdere leiding zijn ook actief als bestuur van de groep. Zij nemen nog extra verantwoordelijkheid en leiderschap op. Zij zitten de groepsraad voor, werken actief aan een goede groepssfeer en motiveren de leidingsploeg. Ze staan ook in voor de financiën, administratie en verzekeringen.

Leiding worden?

Vrijwilliger worden is heel eenvoudig, vind je het leuk om mee te gaan op kamp, speel je een muziek instrument, heb je management vaardigheden of wil je achter de schermen aan het werk? Al is het maar voor 1 uur per maand, dan ben je al een super vrijwilliger.

Leiding zijn, dat vraagt wel wat tijd en energie. Waarom worden jongeren leiding? Leiding zijn, dat is jezelf leren kennen en de kans krijgen om te groeien. Samen met je vrienden een sterke ploeg vormen. Genieten met elkaar en de leuke momenten onderling. Dat is Scouting!

Neem contact op

Logo Scouting Nederland
De Dr. A.E. Hermansgroep is onderdeel van de Scouting Regio Utrechtse Heuvelrug en Scouting Nederland.